מהן תאונות עבודה?

תאונות עבודה הן מקרים שבהם העובד נפגע במהלך עבודתו, בדרך אליה או בחזרה ממנה ויש צורך לפצות אותו על אובדן הכנסה זמנית או קבועה, וכן כמובן על הפגיעה עצמה .

הפגיעה יכולה להיגרם עקב תאונה כלשהי שארעה לעובד בזמן שהועסק על ידי החברה או להתבטא כמחלות מקצועיות כלשהן שנגרמות כנזק ישיר מתנאי תעסוקתו, מתפקידו וכדומה (למשל-ירידה בשמיעה).

כל אדם שחלה, או נפצע במקום העבודה או בשל אופי המקצוע שלו, מחזיק בזכות לקבל מגוון רחב של תנאים סוציאליים שלא כולם מודעים אליהם, בין אם זה פיצוי, קצבה כספית, הכרה במצבו ועוד.

במצב שבו יש פגיעה בכושר תפקוד, הנגרמת כתוצאה ישירה מן העיסוק במקום העבודה, העובד זכאי לדמי פגיעה, קצבת נכות או  מענק מביטוח לאומי.

מי זכאי לפנות לביטוח לאומי ?
עובד שכיר, עצמאי שרשום במוסד לביטוח לאומי ועוד.

חשוב לא רק להכיר את הזכויות כי אם גם לדעת כיצד להתנהל נכון. הנה מספר עצות חשובות לחלק מהפעולות שיש לעשות על מנת לקבל את הזכויות המוכרות מביטוח לאומי:

1. יש לתעד את המקרה, למצוא עדים למקרה, לאופי העבודה וכו׳, ככל שניתן.

2. חשוב לוודא ביקור אצל רופא, בבית חולים או אפילו רופא משפחה בסמוך לפגיעה , משום שתיעוד מסוג זה יכול להוות הוכחה כלפי המוסד לביטוח לאומי לטענתכם כי חשתם ברע ופניתם לטיפול. כמו כן אפשר לבקש מהרופא כי יפתח עבורכם טופס תאונות בעבודה.

3. עדכון המעסיק על התאונה/הפגיעה.

בנוסף, אחרי שהמוסד לביטוח לאומי יחליט כי לקבל את התביעה ויכריע כי העובד זכאי למצות את זכויותיו בגינה, יוכר כנפגע עבודה ויהיה זכאי לקבלת טיפול רפואי  בגין הפגיעה והנזק הרפואי  שבגללה  ללא נשיאה בעלויות הטיפול.
הטיפול יכול לכלול : ניתוחים, אשפוזים, בדיקות רפואיות שונות ולמעשה כל פעולה שנכללת תחת טיפול ושיקום רפואי.

יש להבין כי הכל תלוי בסיטואציה, במקרה הפרטי, ישנם המון אותיות קטנות ותתי סעיפים שחשוב לדעת ולקרוא כדי להבין את הזכויות אשר מגיעות לך מביטוח לאומי ומחברות הביטוח.

כדי להצליח להבין היטב את הזכויות שמגיעות לך כאזרח, לדעת כמה כסף מגיע לך מביטוח לאומי, מהם הקריטריונים להגשת הטפסים, אילו טפסים הם דורשים  ועוד, מומלץ להעזר ולהתייעץ  בעורך דין לתאונות עבודה. הוא זה שייצג אותך בצורה הראויה, הוא יבין את המקרה, וידע בדיוק מהם זכויותיך מול הממסד ויסייע לך שלא ללכת לאיבוד בנבכי התהליך.

צריך להכיר את החוקים, לקרוא היטב את האותיות הקטנות - עורך דין לתאונות עבודה הוא המומחה, והוא מכיר את התחום על בוריו.

בנוסף, יש פעמים שבהן תאונות עבודה נגרמות עקב רשלנות, מכוונת או שאינה מכוונת, של המעסיק. במקרים כגון אלו ניתן לתבוע את חברת הביטוח של המעסיק, לצד  הפניה לתביעת זכאות כספית מביטוח לאומי.

עורך דין לתאונות עבודה הוא בהכשרתו מומחה,  בעל ניסיון רב בהגשת תביעות לחברות הביטוח של המעסיקים ולביטוח לאומי כאחד. הוא מכיר את הפסיקות השונות שמתעדכנות כל הזמן, ויכול לכוון אותך לסוג הדרישה והפיצוי ולדאוג לייצג אותך באופן שיעמוד על מיצוי זכויותיך במלואן.

הכירו את זכויותיכם

ישנם המון פרטים קטנים שחשוב להכיר ולדעת כדי לממש הזכויות ולכן, חשוב לפנות לעורך דין המומחה בייצוג נפגעי תאונות עבודה או פגיעות בעבודה, מכיוון שהוא ידע להקשיב לסיפור המקרה שלכם ולזהות בו את הרלוונטיות המשפטית.

עו״ד שמעורה בחוקים על בסיס קבוע, יהיה מודע לכל שינוי שנערך, הוא זה שיידע להנחות לאילו טפסים אתם זקוקים וכיצד למלא ואתם נכונה,  לאילו בעלי מקצוע יש לפנות על מנת שתוכל להגיש בקשה לקבלת הפיצויים המגיעים לכם , וחשוב מכל כיצד תוכלו לקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר והמתאים ביותר למצבכם.
בנוסף מעבר לזכאות הכספית, ייתכן כי ישנן הטבות סוציאליות המגיעות לכם על פי החוק, ומכאן שוב - חשוב לבחון כל מקרה לגופו.

במקום להסתבך וללכת לאיבוד בתוך מערכות בירוקרטיות סבוכות, גדושות בהמון סעיפים קטנים, ושלובות בתהליך שיכול לקחת זמן רב והמון כאב ראש לפעמים, הפנייה לעורך דין המתמחה בייצוג מקרי תאונות עבודה, אפילו לייעוץ ראשוני ללא תשלום , היא הטובה עבורכם.